Game Star
Game Star



ستاره بازی - همه چیز در مورد بازی

سال ۲۰۱۱ می رود تا به بهترین سال برای صنعت بازیهای کامپیوتری تبدیل شود. دنبالههای بسیاری از بهترین بازیهایی که تاکنون پسندیدهایم به بازار عرضه شدهاند. اگرچه دستورالعمل روشن و صریحی برای انتخاب بهترین بازی برای هر پلتفورم وجود ندارد، ولی ما بیشترین تلاشمان را به کار بسته ایم تا بهترین بازیهایی که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده یا خواهند شد را انتخاب نماییم.

به نظر میرسد که در سال ۲۰۱۱ بازیهای مخصوص Xbox360 کمتر باشند، از اینرو بازیهایی که در اینجا مشاهده میکنید عمدتا چندپلتفورمی (مستقل از دستگاه بازی) هستند. مدت نسبتا درازیست که شاهد عرضه یک بازی مخصوص Xbox 360 نبودهایم ولی این امید وجود دارد که این روند در ماههای آینده تغییر یابد. بسیاری از بازیهایی که تاکنون منتشر شدهاند به خوبی با “تجربه کینکت Xbox360″ همساز بودهاند و خیلیهای دیگر هم در راهند.

بازیهایی که در اینجا لیست شدهاند کاملا بر مبنای دیدگاه خودمان هستند و اطمینان داریم که خیلی از موارد را از قلم انداخته­ایم. اگر بازی Xbox 360 مورد علاقه شما در سال ۲۰۱۱ را در این لیست نگنجاندهایم، احتمالا به این خاطر است که تا حالا بازی با آن را تجربه نکردهایم یا آن را نپسندیدهایم یا از دستمان در رفته است. شما هم نظرتان را درباره بازی که در سال ۲۰۱۱ بیش از همه مورد توجهتان قرار گرفته و بازی که مشتاقانه در انتظار اجرای آن هستید در قسمت پایین بیان نمایید.



بدون اتلاف وقت بیشتر، به سراغ فهرست بهترین بازیهای Xbox 360 برای سال ۲۰۱۱ میرویم.

شماره ۱۰- Forza Motorsport 4



این شاید بهترین بازی مسابقه اتومبیلرانی برای Xbox 360 باشد که از تجربه کینکت کاملا بهره برده است. Forza Motorsport 4 چهارمین دنباله از سری مسابقهای Forza Motorsport میباشد. با کینکت شما قادر خواهید بود از اتومبیل پیاده شوید، در جاده­ها راه بروید و کاپوت را باز کنید تا اگر مشکلی پیش آمده باشد موتور را چک نمایید.

توسعهدهنده بازی: Turn 10 Studios | 

شماره ۹- فضای مرده ۲ (Dead Space 2)















فضای مرده مدتهاست که مورد علاقه بسیاری از گیمبازها بوده است. امیدواریم که این دنباله از آن هم ما را دلسرد نکند. “فضای مرده ۲″ از جایی شروع میشود که “فضای مرده” به پایان رسید. این بازی در ایستگاه فضایی Sprawl آغاز میشود و مثل نسخه قبلی آن شما در نقش ایزاک کلارک بازی میکنید و باید با استفاده از سلاحها و جنگافزارهایی که جدیدا اضافه شدهاند به جنگ هیولاها بروید. فضای مرده ۲ با این کارزار کامل و با حالت بازی چندنفرهاش طبیعتا وحشتی جدی را برای دوستداران دلهره به ارمغان خواهد آورد.

توسعهدهنده بازی: Visceral Games | 



شماره ۸- Gears of War 3













سری Gears of War عمدتا به خاطر داستان جذابش و اینکه یکی از اندک بازیهایی بوده که جزئیات بسیاری درباره محیط اطراف و بازیکنان ارائه کرده است گزینه محبوب بسیاری از گیمبازها بوده است. Gears of War یک بازی اختصاصی Xbox 360 است و یکی از انتخابهای اندکی میباشد که سبب فروش رفتن Xbox 360 شد. در نسخه ۳ این بازی شما یک بار دیگر باید با لوکاست درگیر شوید و یک دشمن دیگر به نام Lambent هم وجود خواهد داشت. Lambent زنی است که اجازه تبدیل شدن به Gears را نیافته و اکنون به نیروهای مقابل Gears پیوسته است. چیز مهمی که به این بازی افزوده شده قابلیت بازی چندنفره است. کمپانی Epic Games به نظر جامعه گیمبازها توجه نموده و Gears of War را برای بازی چندنفره از نو طراحی کردهاند.

توسعه دهنده بازی: Epic Games |


شماره ۷- پورتال ۲











پورتال هرگز یک بازی کاملا قوی نبوده است. این صرفا یک بازی جایزهای بوده که قصد آن صرفا سرگرمی بوده است. با این حال، واکنشها و نظرات هوادارانش سبب شده تا توسعه دهندگان آن به فکر بازبینی استراتژیهایشان بیافتند. اکنون که نسخه جدیدی از آن عرضه گردیده با واکنش کاملا مثبتی مواجه شده است. پورتال ۲ دارای یک حالت بازی تک نفره است که GlaDOS حیلهگر و قاتل در آن حضور دارد. در پورتال ۲ تکنولوژیهای فیزیکمحوری همچون ژل که به اشیاء شتاب میدهد، یا سبب بالا و پایین پریدنشان میشود عرضه شدهاند. از ظاهر آن چنین بر میآید که پورتال ۲ قصد دارد یک “بازی جایزه (bonus game)” باشد. برای آن آرزوی موفقیت میکنیم.

توسعهدهنده بازی: Valve Corporation | 



شماره ۶- LA Noire


LA Noire یک بازی دیگر از کمپانی Rockster Games است و بر خلاف بقیه بازیهایش شما در نقش یک گانگستر یا موادفروش قرار نمیگیرید. در عوض، یک پلیس شریف در دپارتمان LA Police خواهید بود. صحنه این بازی از سال ۱۹۴۷ آغاز میشود. جنگ جهانی دوم به تازگی تمام شده و فساد در LA به اوج خود رسیده است. شما به سرعت ارتقا مییابید تا چهرهای صادقانه از دپارتمان LA Police بسازید. شما میتوانید در خیابانها راه بروید و با مردم صحبت کنید و از مضنونین بازجویی نمایید؛ باید از روی چهرهشان فکرشان را بخوانید که حقیقت را میگویند، چیزی را پنهان میکنند یا کاملا دروغ میگویند.

توسعهدهنده بازی: Rockster Games | 



شماره ۵- Mass Effect 3


موجودات فضایی زمین را تسخیر نمودهاند و شما باید همه انسانها را گرد هم بیاورید و فضاییها را از این سیاره بیرون بیاندازید. در غیر این صورت، نسل بشر منقرض خواهد شد و همه کشته خواهند شد. در این بازی هم مانند بقیه بازیهای کمپانی BioWare، شما میتوانید از Mass Effect 1 و ۲ دادهها را وارد نمایید. تصمیمات نیز وارد میشوند و بر روند بازی تاثیر میگذارند و حتی میتوانند بر مبنای تصمیماتی که در قسمتهای قبلی گرفتهاید کاملا تغییر یابند.

توسعهدهنده بازی: BioWare | 



شماره ۴- عصر اژدهای ۲ (Dragon Age II)


این هم یکی دیگر از بازیهای کمپانی BioWare میباشد که به لیست ما راه یافته است. عصر اژدهای ۲ از جایی آغاز میشود که Dragon Age: Origins به پایان رسید. در این دنباله کاملا جدید Hawke، که چهره آشنای این بازی و ناجی Blight میباشد، به قدرت میرسد. دادههای این بازی، مانند Mass Effect 3، قابل وارد کردن از Dragon Age: Origins هستند و بر داستان بازی تاثیر خواهند گذاشت. چرخ گفتگوی این بازی همانند بازی ME3 است و نژادهای NPC نوطراحی شدهاند.

توسعهدهنده بازی: BioWare |



شماره ۳- Batman: Arkham City


اوباش و تبهکاران خود را برای نابودی و تخریب Gotham City آماده کردهاند و تنها یک چیز است که میتواند آنها را متوقف کند؛ بتمن. Arkham به عنوان بخشی از ابتکار “شهردار کوئینسی” به جای اینکه در “جزیره Arkham” در آن نزدیکی در قرنطینه باشد به طور شایستهای در داخل شهر جای داده میشود. به این ترتیب، Arkham city که نام ماهرانهای به خود گرفته است محیطی وسیعتر برای کنکاش در اختیار بازیکنان قرار میدهد که دارای همان نوع دیوانگانیست که به طور معمول انتظارشان را داشتهاید. جضور Hugo Strange روانپزشک، جوکر مجنون، Two-Face دوچهرهای، و Catwoman زیبا تاکنون در این بازی تایید شده است. بازی Arkham City میرود تا به بهترین نسخه سری بتمن تاکنون تبدیل شود.

توسعهدهنده: Rocksteady Studios | 



شماره ۲- Elders Scrolls V: Skyrim


اطلاعات چندانی درباره بازی بعدی Elder Scrolls در دسترس نیست. Skyrim یک مکان بسیار سرد و تاریک است که محل زندگی انسانهای گرگنما میباشد. تنها میتوانیم امیدوار باشیم که Bethesda ما را به “گلوی جهان” ببرد، جایی که بلندترین نقطه Skyrim و زادگاه افسانهای انسان میباشد. در این بازی، مهارتهای بازیگر با توجه به حرکتهایش (و نه به صرف امتیازات تجربه) ارتقا داده شده است. این بازی دارای یک داستان دنیای باز میباشد.

توسعهدهنده بازی: Elder Scrolls | 



شماره ۱- Crysis 2


تصاویر و ویدئوها نمایی منصفانه از بازی Crysis ارائه نمیکنند. این تنها بازی است که حتی بهترین کامپیوترها با بالاترین امکانات را به کندی میکشاند. بازی Crysis 2 چیزی کمتر از این نیست. کمپانی EA با Crysis 2 بازی را علاوه بر کامپیوترهای شخصی به Xbox 360 و PS3 نیز کشانده است. جای امیدواریست که این تجربه به خوبی تجربه به دست آمده از کامپیوترهای شخصی باشد، اگر بهتر نباشد. به راحتی میتوان گفت که Crysis 2 پرطرفدارترین و پرپیشبینیترین بازی سال ۲۰۱۱ میباشد. Crysis 2 هم اکنون در بازار موجود است و محبوبیت بالایی در جامعه بازیهای کامپیوتری به دست آورده است. سایت اصلی Crysis دارای بیش از ۵۰ نقد ۹۵/۱۰۰ درباره این بازیست. به سادگی میتوان گفت که این بهترین بازی ارائه شده تاکنون است.

توسعهدهنده: EA and Crytek | 
شما کدامیک را بیشتر دوست دارید؟ اگر تاکنون یک Xbox 360 نخریدهاید کدامیک از این بازیها شما را مجاب به خرید این دستگاه میکنند؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنتهای پایین با ما در میان بگذارید. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: